Bij doorroom.se (org. nr. 559003-9334) koopt u woonaccessoires rechtstreeks via e-commerce. Deze aankoop- en leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen en bestellingen die op www.decorroom.se worden gedaan door klanten die in Zweden wonen. In het geval dat u als klant woonachtig bent in een ander land binnen de EU, zijn de voorwaarden van toepassing in die delen waar deze niet afwijken van de consumentenwetgeving van het land waar u woonachtig bent. Bij doorroom volgen wij de consumentenwetgeving in het land van de klant waar dit wordt voorgeschreven door EU wet- en/of regelgeving.
Als gebruiker van doorroom.se of klant van doorroom.se heeft u het recht om informatie op te vragen over uw persoonsgegevens. Daarnaast heeft u het recht om te verzoeken dat uw persoonsgegevens worden gewijzigd of verwijderd. Als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via info@decorroom.eu. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op, op niet-vakantiedagen meestal binnen 24 uur.
Jouw aankoop
Er komt een koopovereenkomst tot stand wanneer u ervoor kiest om door te klikken Voltooi aankoop bij de kassa. Er wordt dan automatisch een orderbevestiging uit ons systeem gegenereerd, zonder handmatige controle. Als wij onregelmatigheden of onvoorziene afwijkingen in uw bestelling ontdekken, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Verkoop aan minderjarigen
Decorroom.se gaat alleen een overeenkomst aan met een volwassene (18 jaar of ouder), dan wel een minderjarige, met toestemming en goedkeuring van een voogd. Mogelijke uitzonderingen zijn in overeenstemming met de Ouderlijke Code.
Prijzen en BTW
De prijzen die wij in de winkel hebben staan altijd inclusief 25% BTW. De BTW is inbegrepen in de totale kosten die u bij het afrekenen ziet. Er zijn uitzonderingen als u een zakelijke klant bent. Als de BTW verandert, behouden wij ons het recht voor om de prijzen die overeenkomen met de verandering te wijzigen. Prijsaanpassingen kunnen ook op elk moment plaatsvinden zonder voorafgaande kennisgeving.
Verkeerde prijzen
Als u een product tegen een kennelijk onjuiste prijs heeft gekocht, nemen wij contact met u op en behouden wij ons in deze gevallen het recht voor om de prijs aan te passen en het verschil in rekening te brengen. U kunt ook de aankoop annuleren en uw geld terugkrijgen. Ook behouden wij ons het recht voor op drukfouten en onnauwkeurigheden in onze marketing, nieuwsbrieven en andere externe communicatie. In deze kanalen geldt hetzelfde als voor kennelijk foutieve prijzen op de site.
Cadeaubonnen en kortingscodes
Als je een cadeaubon of een kortingscode hebt ontvangen, vul deze dan in voordat je de aankoop voltooit. Houd er rekening mee dat het uw verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat uw prijs is aangepast aan wat u wilt betalen voordat u de aankoop voltooit. Kortingen worden achteraf niet verrekend. Heeft u een cadeaubon ontvangen en heeft u vragen voordat u deze gebruikt? Aarzel niet om contact met ons op te nemen via e-mail info@decorroom.eu.
Producten en totale kosten
Alle producten die wij verkopen kunnen in Zweden worden gebruikt. De totale kosten inclusief verzendkosten, eventuele andere kosten en BTW zijn inbegrepen in de totaalprijs die u bij het afrekenen ziet. Aanbiedingen en kortingscodes/cadeaubonnen worden duidelijk vermeld bij het afrekenen. Op de productpagina wordt altijd de eventuele voorraadstatus weergegeven. Wij behouden ons echter het recht voor op de definitieve verkoop.
Transportkosten
Voor bestellingen van maximaal 499 SEK rekenen wij een eenheidsprijs van 49 SEK. Voor bestellingen boven € 499,- bieden wij een gratis verzendoptie. Gratis verzending geldt niet voor bedrijfspakketten of volumineuze goederen.
Betalingsmiddel
Wij werken samen met Klarna Bank AB (publ org. no. 556737-0431) en bieden u onder andere de mogelijkheid om te betalen met de meest voorkomende creditcards en betaalkaarten, evenals de diensten van Klarna Factuur van 14 dagen En directe betaling.
Bij de betaling is de kopersbescherming van Klarna inbegrepen. Wilt u meer lezen over wat het betekent? Klik hier
Aflevertijd
Goederen die op voorraad zijn, worden normaal gesproken binnen 2-5 werkdagen geleverd vanaf het moment dat we de bestelling ontvangen. In uitzonderlijke gevallen kan de door ons gekozen vervoerder in bepaalde gebieden niet dagelijks bezorgen, in welk geval de levertijd iets verlengd kan worden. Indien u een artikel heeft gekocht dat op voorraad is en wij ontdekken dat de levertijd langer dan 7 dagen wordt berekend, nemen wij hierover contact met u op.
Verwerkingstijd
Voor bestellingen waarbij alle producten op voorraad zijn, hanteren wij normaal gesproken een verwerkingstijd van 1-3 werkdagen voordat deze door een expediteur worden verzonden. Indien het product niet op voorraad is, plaatsen wij eerst een bestelling bij onze leverancier. Zodra het product weer op voorraad is, geldt de normale verwerkingstijd. Tijdens feestdagen en belangrijke weekenden zoals kerstinkopen en Black Week kan de verwerkingstijd worden beïnvloed.
Verzend- en bezorgmethode
Levering van bestelde goederen vindt voornamelijk plaats met DHL aan de dichtstbijzijnde agent.
Momenteel bieden wij drie verschillende bezorgmethoden aan. Deze beschrijven we hieronder en welke van deze wordt toegepast op welk type bestelling.
Verzending - voor particulieren zijn er twee verschillende opties. Voor kleinere bestellingen met niet-volumineuze producten wordt bezorging in een brievenbus geselecteerd met Postnord, en voor bestellingen verpakt in een doos wordt bezorging bij een agent geselecteerd met DHL. Voor bestellingen onder €50 Euro wordt €4 Euro toegevoegd voor de verzending van uw bestelling. Voor bestellingen boven €50 nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.
Transportschade/misverzending
Indien het pakket bij afhaling/ontvangst beschadigd is, dient dit bij ontvangst van de zending direct aan het afleverpunt/chauffeur te worden gemeld. Vraag de vervoerder om de schade op uw kopie vrachtbrief/afhaalbewijs te noteren. Maak enkele foto's van het pakket zodat de schade zichtbaar is en bewaar de verpakking zodat de klacht correct kan worden afgehandeld.
Als het product beschadigd is door vermoedelijke transportschade, moet dit onmiddellijk worden gemeld aan onze klantenservice (info@decorroom.eu). Om de schade bij onze vervoerder te kunnen klagen, moeten wij op onze beurt de transportschade binnen 3 dagen melden. Wij zijn u dan ook dankbaar als u de schade zo snel mogelijk, maar binnen deze tijd, meldt. Dit geldt voor zowel zichtbare als verborgen transportschade en het is daarom belangrijk dat je na ontvangst het product zo snel mogelijk uitpakt en controleert of het vrij is van gebreken.
Een product dat verkeerd is verzonden, dient zo spoedig mogelijk, maar binnen maximaal 7 dagen, nadat het pakket is opgehaald, aan Decor Room te worden gemeld. Dit geldt bijvoorbeeld voor als u het verkeerde artikel of het verkeerde artikelnummer heeft ontvangen. Het is daarom belangrijk dat u uw levering zo snel mogelijk na ontvangst uitpakt en controleert. Mocht een artikel, tegen de verwachtingen in, verkeerd verzonden, beschadigd of onjuist zijn, dan verbinden wij ons ertoe de fout kosteloos te herstellen, op voorwaarde dat u dit binnen de hierboven aangegeven termijn meldt.
Niet af te halen / onbestelbare zending
Als je je bestelling niet afhaalt, wordt het pakket na 14 dagen automatisch naar ons teruggestuurd. Voor het terugsturen van niet afgehaalde artikelen wordt €30 in rekening gebracht.
Als je het pakket opnieuw wilt laten verzenden, worden er nieuwe verzendkosten in rekening gebracht.
Dit geldt ook als je bijvoorbeeld geen bezorgberichten hebt kunnen ontvangen omdat je onjuiste en/of onvolledige contactgegevens hebt opgegeven bij het plaatsen van je bestelling (lees meer onder 'Adres & contactgegevens corrigeren' hieronder).
Als uw pakket niet kan worden afgeleverd vanwege onjuiste en/of onvolledige adres-/contactgegevens (lees meer onder 'Juiste adres- en contactgegevens' hieronder), wordt het pakket aan ons geretourneerd.
Er wordt €30 in rekening gebracht voor het retourneren van onbestelbare artikelen.
Als je het pakket opnieuw wilt laten verzenden, worden er nieuwe verzendkosten in rekening gebracht.
Voor zwaardere en/of omvangrijke goederen worden extra kosten in rekening gebracht volgens de huidige verzendtabel.
Als je hebt gekozen voor Klarna factuur als betalingsoptie en je factuur dreigt te verlopen terwijl de zaak in behandeling is, is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat je de factuur betaalt (eventuele terugbetaling en/of in rekening brengen van kosten wordt dan achteraf verrekend) of contact opneemt met Klarna voor een verlenging om aanmaningskosten en boeterente te voorkomen.
Juiste adres- en contactgegevens
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om correcte en volledige informatie te verstrekken bij het plaatsen van je bestelling. Controleer altijd of je het juiste en volledige adres, mobiele telefoonnummer en e-mailadres hebt ingevuld in je orderbevestiging (die je kort na afronding van de aankoop per e-mail ontvangt).
Als er informatie onjuist is, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice (info@decorroom.eu) zodat we de fout kunnen corrigeren voordat je bestelling wordt ingepakt en verzonden.
Zodra een zending is overgedragen aan de vervoerder, kunnen we geen wijzigingen meer aanbrengen of op een andere manier helpen bij het beïnvloeden van de levering.
Bezorgingsvertraging
Bij ons heeft u het recht om uw aankoop zonder extra kosten te annuleren in geval van vertraging in de richting van de beloofde levertijd. Als wij kennis krijgen van vertragingen in de bezorging van uw bestelling, nemen wij onmiddellijk contact met u op via e-mail of telefoon.
Onderhoudsinstructies
Afnemen met vochtige doek, zonder losse haren. Vermijd het gebruik van chemicaliën. Alle afwerkingen zijn onderhevig aan veroudering.
Disclaimer
Raadpleeg altijd een vakman als u onze producten wilt installeren. Decor Room is niet verantwoordelijk voor het gebruik of de uitvoerbaarheid van de installatie.
Alle goederen die op Decorroom.se worden verkocht, worden gedekt door een garantie van 12 maanden van onze fabrikant, tenzij anders vermeld. Alle goederen vallen ook onder de Consumentenkoopwet en alle zaken zullen worden behandeld in overeenstemming met deze wet.
Producten gemaakt van natuurlijke materialen zoals onbehandeld messing en leer vallen onder de garantie, maar in een beperkte vorm die alleen betrekking heeft op de functionaliteit. Natuurlijke materialen reageren op alle factoren in hun omgeving en dit omvat onder meer de luchtkwaliteit, de hoeveelheid zonlicht en algemeen gebruik. Er kunnen kleine nuanceverschillen in de kleur van het materiaal voorkomen. Om deze redenen kan de garantie dus niet worden toegepast.
Recht op retour
Bij ons moet het gemakkelijk zijn om zowel te winkelen als producten te kunnen retourneren die niet zijn geworden zoals je had verwacht. Voor particulieren geldt het retourrecht gedurende 30 dagen vanaf ontvangst van het artikel. Mocht u niet tevreden zijn met het/de product(en), dan kunt u uw bestelling naar ons terugsturen en krijgt u het geld voor de geretourneerde producten terug, minus de retourzending die u zelf betaalt. Hieronder vindt u uw mogelijkheden om te retourneren.
1) U wilt onze hulp bij het retourneren (er wordt een retouraftrek toegepast van SEK 79)
Contact info@decorroom.eu en laat ons uw bestelnummer weten en welke producten en hoeveelheid u wilt retourneren. Wacht vervolgens op instructies. Binnenkomende zaken behandelen wij zo snel mogelijk, vaak binnen 24 uur. Vervolgens maken wij met DHL een retourzendingsbon aan die naar u wordt gemaild. De klantinformatie die bij de bestelling wordt verstrekt, wordt op de retourzendingbon toegepast.
2) U wilt rechtstreeks naar ons magazijn retourneren
Uiteraard is het prima om uw webbestelling rechtstreeks naar ons magazijn te retourneren. Om er zeker van te zijn dat het magazijn op de datum en het tijdstip van terugkomst bemand is, moet u uw bezoek vooraf aankondigen. Ons magazijn bevindt zich aan de Öregrundsgatan 4, Gärdet in Stockholm. Retourzendingen van in de webshop geplaatste bestellingen worden terugbetaald via de betaaldienst waarmee je hebt betaald, waardoor het 2-10 werkdagen duurt voordat het geld op je rekening staat.
Heeft u één of meerdere producten geopend en wilt u deze retourneren? Geen probleem - zolang het product in nieuwstaat verkeert, zonder vlekken of andere beschadigingen en alle bijbehorende onderdelen (zoals schroeven enz.) en de volledige originele verpakking worden geretourneerd, accepteren wij uw retourzending met een volledige terugbetaling voor geretourneerde producten.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de artikelen zorgvuldig en veilig te verpakken voor retourzending. Elk product moet afzonderlijk worden verpakt in de originele verpakking/zak. Voeg b.v. schroef de tas niet losjes vast met een handvat/knop, waardoor er krassen op het product kunnen ontstaan. Tussen de verpakte producten dient een beschermende verpakking te worden gebruikt, zodat er geen risico bestaat op beschadiging tijdens de retourzending. Er is geen restitutie mogelijk voor geretourneerde producten in onverkoopbare staat.
Als een artikel bij ontvangst beschadigd raakt, raadpleeg dan het afzonderlijke gedeelte over klachten hieronder.
Klachten over beschadigde/defecte goederen moeten altijd worden ingediend vóór een eventuele retourzending van een (gedeeltelijke) bestelling.
Uitwisseling van goederen kan plaatsvinden in gevallen waarin producten tegen dezelfde eenheidsprijs en totale waarde moeten worden uitgewisseld, b.v. naar een andere kleur/dessin of een andere serie met een bijbehorende prijs. In geval van ruilen betaalt de klant de gewone retourzending en nieuwe verzendkosten. Bij het wijzigen van onze voorraad komen er geen kosten bij.
Retourzendingen die via bezorging bij een serviceagent naar ons worden verzonden, verwerken wij niet.
Verzendkosten en retourkosten worden door u als klant betaald. Als u onze hulp nodig heeft bij een retourzending, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze vriendelijke klantenservice via info@decorroom.eu.
Vrijstelling van het herroepingsrecht
Wanneer u een product wilt kopen met opties/specificaties/kleuren die wij niet in ons reguliere assortiment leveren en dat vervolgens speciaal voor u wordt besteld of vervaardigd volgens uw specifieke wensen, geldt het herroepingsrecht niet.
Het herroepingsrecht geldt niet voor zakelijke klanten, maar wij proberen altijd behulpzaam te zijn bij het vinden van een oplossing mocht een dergelijke situatie zich voordoen.
Als u een artikel ontvangt dat beschadigd, defect of onjuist is, dient u dit zo snel mogelijk, maar binnen maximaal 7 dagen nadat het pakket is opgehaald, aan Decor Room te melden. Dit geldt voor klachten over alle soorten zichtbare schade/defecten - b.v. schade aan de oppervlaktecoating, fabricagefouten in het ontwerp, ontbrekende accessoires, enz. Het is daarom belangrijk dat u uw levering zo snel mogelijk na ontvangst uitpakt en controleert. Mocht een artikel, tegen de verwachtingen in, verkeerd verzonden, beschadigd of onjuist zijn, dan verbinden wij ons ertoe de fout kosteloos te herstellen, op voorwaarde dat u dit binnen de hierboven aangegeven termijn meldt. Reparatie van een gereclameerd artikel is altijd voor onze rekening, maar neem altijd contact met ons op voordat u een gereclameerd artikel retourneert. Een defect artikel wordt in eerste instantie vervangen door een nieuw, foutloos artikel. Klachten over beschadigde goederen moeten afzonderlijk worden ingediend en vóór elke retourzending/gebruikmaking van het herroepingsrecht van de gehele bestelling of een deel ervan.
Bovenstaande paragraaf heeft betrekking op klachten van alle soorten zichtbare schade/gebreken. Bij fabricagefouten die pas ontdekt kunnen worden tijdens montage/gebruik van het product geldt onze garantie, zie apart hoofdstuk in de inkoopvoorwaarden.
Houd er rekening mee dat zichtbare transportschade binnen 3 dagen moet worden gemeld aan onze klantenservice.
Contactpersoon bij klachten
E-mail: info@decorroom.eu
Wij behouden ons het recht voor voor eventuele drukfouten in de marketing en voor uitgaande assortimenten. Wij zijn niet verplicht goederen te leveren waarvan de prijs duidelijk onjuist is. Wij garanderen niet dat goederen binnen de aangegeven tijd worden geleverd, aangezien er onvoorziene vertragingen kunnen optreden.
Geschillen naar aanleiding van de toepassing of interpretatie van deze inkoopvoorwaarden zullen primair worden opgelost door middel van onderhandeling tussen de klant en Decorroom.se. Indien deze partijen het niet eens kunnen worden, zal het geschil worden beslecht door een Zweedse rechtbank naar Zweeds recht.
Een gebeurtenis zoals oorlog, natuurramp, vakbondsactie op de arbeidsmarkt, besluit van een autoriteit, niet-levering door onderaannemers, kostenverhogende omstandigheden en een vergelijkbare gebeurtenis buiten onze controle, die redelijkerwijs niet te voorzien was, zal worden toegeschreven aan geweld. overmacht, waardoor wij zijn ontslagen van onze verplichtingen tot nakoming van overeenkomsten.